vineri, aprilie 06, 2007

PASTE, RELIGIE, ... IPOCRIZIE


de ieri ... si de aseara, cateva vorbe cu Lucian ... mi-au reimprospatat acest subiect: Religia, acest eveniment: Pastele, aceasta atitudine: Ipocrizia...

cam ce legatura este intre ele....

de ceva vreme... cam 2-3 ani ... daca nu postesc macar in ultima saptamna a postului, nu ma duc la spovedanie, am facut-o in anii precedenti.... in care apucam sa postesc cateva zile, iar apoi cu mama si fratii "de mana" mergeam la spovedit...

ma simteam nasol de fiecare data... ma simteam ca un crestin ce si-a adus aminte de spovedanie doar cand se striga prezenta, insa tot postul chiulise...

acesta stare, data de spovedania la strigatul catalogului, si fara teme facute ori lectii invatate m-au facut sa ma simt ca un ipocrit.

legat de credinta mea in Dumnezeu, pot sa spun cu tarie ca am acesta credinta, cred in Dunezeu, pot spune cu tarie ca felul in care imi este prezentat Dumnezeu, imi da impresia unei adaptari la mediul socio-economico-geografic, in care am evoluat ca rase de oameni, pot sa ma insel in aceasta privinta iar primul motiv este lipsa de aprofundare a bibliei....

pot sa mai zic cu tarie ca pastele pentru mine inseamna bucurie, familie, prieteni, locuri natale si nu in cele din urama inviere, iar decativa ani lumina la tata la mormant...

acelasi asteptari le am si acum, la fel ca anul trecut nu ma voi spovedi si impartasii... nu merit, voi face altceva fata de anul trecut, am vorbit cu Marius pentru a realiza o spovedanie veritabila... o descarcare a paatelor mele pe care nici mie nu mi le mai impartasesc ...

cred ca am nevoie de asa ceva nu din vinovatie... nu sentimenul comiterii lor ma impinge, acesta este foarte vechi pentru unele pacate ... atat de vechi incat iar m-as simti un ipocrit daca as zice va am remuscari de vinovatie...

din suma pacatelor mele... cele mai multe mi-au facut mie rau, religios vorbind, iar apoi o parte din ele si celorlati... am incercat sa limitez in decursul vietii raul produs celorati... nu mi-am impus tovarasia pacatului niciodata catre ceilalti... am manipulat oameni catre pacat... insa am facut-o prin identificarea lor cu placea oferita de indeplinirea lui si astfel cei care au ales sa-l guste alaturi de mine au avut si posibilitatea de a alege...

insa rare sunt aceste cazuri... numarul lor abia depasind degetele unei maini ca numar...

astazi cand mai am putin pana acasa, cand iar voi fi langa cei dragi mie... azi ma gandesc la voi si doresc sa aveti un paste fericit ! va doresc sa credeti in Dumnezeu ! va doresc sa nu fiti ipocriti !

pofta mare si petrecere frumoasa !

HRISTOS A INVIAT !

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog