marți, septembrie 04, 2007

BRASOV, PIETONALE, CASE SASESTI... CONCEDIU EPISODUL UNU








nici nu stiu daca imi mai amintesc... asa de indepartat pare totul... dar imi dau seama ca nu e departe din cauza amintirilor ci din cauza ca de mult nu mi-am mai permis o extravaganta asa de mare, adica paua de 2 sapramnai fara sa fie sarbatori legale (vezi craciun si paste)

so, cititorii mei dragi... sa incepem!

ca orice vineri inainte de orice liber, sau mai bine zis ca orice zi dinainte de orice liber m-am aglomerat grozav... si ar ma fi trebuit sa ma tund, sa imi iau un rcsac de umar, sa imi platesc telefonul... sa fac.. o gramada de chestii

am platit telefonul si in rest bagaj si seara aveam tren pe la 9 cred

uitasem sa va metionez, joi adica aproape in ultima clipa aflasem ca trece kywy prin bucuresti... nu-l il vazusem de multa vreme si imi era dor...

iubesc fazele de genul asta in care iti faci un plan lumea este implicata in el si apre un prieten, sau cineva drag si vrei sa il vezi... dar nu te anuta din timp... si nu stii cum sa o scoti sa fie ok

a fost ok, codruta, asa cum de multe ori a dat dovada ... a simtit ca vroiam sa il vad pe kywy si am ramas pana dimineata

astfel ne-am vazut si cu lupu, adica kywy... in plus si laura era venita deci de 2 ori mai bine decat puteam spera... vremea buna a concediului se intrezarea

evident la papillon cu pipa dupa noi

de mult nu s-a mai strans atata lume din humor la carciuma... a fost fain si amuzant si ca in vremurile w-e de alta dara , daca mai tineti bine minte... dupa papillon merge bine un bar.. de data asta el comandante

codruta plecase intre timp ca era obosita eu vroiam sa mai stau cu lupu

deh ... barbatii astea, ziceam ca stau cam o ora hai doua si apoi somn...

am stat am baut am dansat iar am baut si am mai stat si am mai baut, iar asa cam pe la 3-4 am fost acasa batuc...

dupa o ora de somn duhnind a alcool ametit am plecat sa luam trenul...

calatoria cu trenul a fost senzationala ... conditii peisaje... discutii... etc, la care io am lipsit ca am dormit tot drumul :P, :)) misha betivul =))

brasov, aproape 9 dimineta soare ... gust de alcool miros de fum din par si haine... pentru toate acestea exista parfum si guma de mestecat...

pe strada lunga... la o casa saseasca... reconfigurata interior am fost primit, mama codrutei simpatica imediat mi-a confirmat ce auzisem... ca e o femeie muncitoare... m-am prezentat ei si unchiului, cum ar veni fratele mamei, un haios... roman ce emigrase in danemarca in trecut si acum revine in zona...

am facut dush si ar m-am prezentat ... asa in varianta aranjata =))

imi era dor sa mai revad brasovul atator amintiri... ani de zile a fost halta noastra popasul nostru catre atatea destinatii... clatitele... piata sfatului, biserica neagra cladirile veci... curtile caselor aproape omniprezente

te uiti vezi o fatada de casa.... si la parter poarta sau ceva de genul usa mare... iar cand intri verdeata ... scari interioare, multe camera... individualitate... si toate aste in centul orasului pe strada republicii ... si nu doar ... unde nimic nu dezvalui viata din spatele fatadelor....

pietonalele... inima zavacnind de oameni a localitatilor, una din primele schimbari remarcate... un bulevard, republicii, plin de restaurante, cafenele magazine... in centru mesele cu scaune si pe laterale aleile ... superb

casele... brasovul caselor nu imi a fost dezvaluit ca acum, de cele mai multe ori eram gazduit in apartamente... renovarea da orasului aerul de doamna dichisita si bine intretinuta...

jhonny ... amicul codrutei, un tip fain, fan al calatoriilor in special asiatice... ne-a chemat duminica la cafea la el... undeva la 15-20 minute de centrul brasovului, la casa in unul din drumurile ce duc direct in munte, pe o vale cu case asezate in panta are casa, cumparata de la niste sasi plecati din tara... superba casa ... nu ai zice ca a fost facuta in perioada interberlica...

sa nu uit... in drum spre el m-a sunat petre pescarul sa ma intrebe cum de lipsesc din vama... a fost dragut din partea lui si m-am bucurat de telefonul primit...

am povestit... am ras vreo 3 whiskiuri pardon whiskeyuri, ca era vorba de mr jack daniel's.... era duminica

la doar 15 minute de centru, nu l-am gasit pe tatal codrutei prilej de vizita la una din cele mai vechi biserici din oras, o biserica grecesca.... daca nu ma insel (cercetati si voi pe net ca nu am vreme) prioma biserica ortodoza din cetate... unde sunt immormantati brancoveni, negustori greci si alte personalitati ale orasului... ascunsa de cladiri, o gasiti pe starda gheorhe baritiu... se vede si din turnul alb..

mai ramasese timp de mancare ... foarte bine gateste mama codrutei, iesit pa promenada, super la clatiterie, tatal codrutei... un haios... careia fica i-a pastrat trasaturile liniile fizice ...

a ar fi nedrept sa nu il pomensesc dinou pe unchiul stabilit in danemarca, plin de poante si teorii asupra sistemelor politice, a cospiratiilor... si altor afaceri trust... iar la plecare a fost un dragut ca ne-a daruit niste branza de burduf tinuta in coaja de brad... o nebunie... din care si azi mai halesc..

luni de dimineata la bucuresti... ultimile pregatiri inainte de plecare la vama...

urmeaza... plecare si primele zile

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog